2013-06-09

Lida Loop 2013

Då har jag kommit hem efter en dag i Stockolmstrakten. Det blev till att köra Lida Loop. Från början var det inte tänkt att jag skulle köra Lida men när Per A frågade om jag skulle med så var det inte svårt att tacka ja. Vi åkte ner på morgonen. Vädret var lite växlande på vägen ner ömsom regn ömsom sol. Jag hade en förhoppning att det skulle vara uppehåll under tävlingen. Det hade regnat när vi kom till Lida men för tillfället var det uppehåll.

När väl tävlingen startade så började det regna. Första loopen gick hyfsat som var ganska snabbåkt. Men på slutet blev det lite hällar och rötter så det blev ganska halt bitvis. Andra loppen var mer teknisk den gick inte sådär. Däcken kan ha haft del i att det inte så bra i de mer tekniska partierna, ett par välfyllda Race King var inte riktigt optimalt i dagens regniga förhållande. Idag jag ville inte ha punktering. På Långa lugnet hade jag 3st!. Tredje och sista loopen gick ganska bra. Hade ganska bra ben. Så jag kunde ligga på ganska bra ute på loopen. När det var ca 15km kvar såg jag att det var inte så många bakom men det var ett gäng på 6-7man som jagade en bit bakom. Det blev till att köra så mycket jag kunde. Det gick bar sista biten förutom att jag vurpade när det var ca 5-6km kvar. Men tappade inte något speciellt. Kom i mål som 11:a i H40. Per som jag åkte ner med blev 2:a i H30.

Nu är det bara att ladda för yngsta sonens student på fredag och Borås XC lördag och söndag nästa vecka.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar