2013-12-21

Distans med lite TT Race

Läste på Emil Lindgrens blogg att han bjöd in till korta tt race i Säter på delar av deras MTB bana. Enligt Emil var det så pass bra underlag så man kunde köra odubbat. Så jag tänkte ta mig ner till Säter och vara med på några race. När jag klev upp i morse så var det isigt på vägen utanför. Så jag tänkte att jag behåller dubbdäcken på. Men en halvtimme innan jag skulle åka så hade det börjat regna så det blev till att byta hjul till odubbade. Fick lov att byta bromsskiva fram och kasseten. Innan jag skulle ge mig iväg. Kom iväg 10 min sent mot vad jag hade tänkt. Men det skulle gå bra tänkte jag men jag hade sida motvind. Så det gick lite sakta. Men jag kom fram till Säter så jag mötte gänget som hade samlats för lite cykling med Emil.

Vi körde ett par varv på banan vi skulle köra innan vi skulle köra race. Banan hade en del tekniska partier. Det märktes att det var länge sedan jag körde MTB i skogen. Dålig teknik och sedan körde jag på 26"an. Det gjorde det inte lättare. Var med på 1,5 race jag skulle ju hem också. Vädret var inte det bästa regnade så gott som hela passet som blev ca 3:45.

//Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar