2011-02-06

Distanspass mm

Idag blev det ett disanspass på 4h. Jag var lite tveksam om jag skulle ut på ett cylkelpass i dag när det var -10grader kl 08:00. Enligt vädersajterna skulle det bli några minusgrader under dagen. Det bara att gränsla DBSen och ge sig ut i kylan.

Det gäller att klä sig riktigt så man slipper frysa allt för mycket.
Passet gick in till Falun via Ga: Faluv vägen (293an). Väl i Falun funderade jag på om jag skulle åka runt Runn men efter som det blev kallare när jag kom in till Falun så vek jag av mot Främby och vidare mot Hinsnorent och Olsbacka vek av där mot Ornäs vidare mot Torsång.
Vy över Torsång cafe från bron över Dalälven.
Förtsatte mot Stora Tuna och vidare mot Lindan och sedan mot Trollebo. Där ifrån tog jag Ga Ludvika vägen mot Idkeberget men vek av mot Länsan . Den vägen var inte så rolig att cykla på den var oplogad. Så det var bara 2 hjulspår att cyka i och dom spåren var väldigt gropiga bit vis men jag var ju snart hemma så det var bara att bita i. Jag fick ihop 4h i alla fall.
Nu blev det till att hem och äta och sedan ut med frun och hundarna en sväng. Väl hemma igen så blev det att tapetsera igen men det blev bara en vägg så nu har vi bara en vägg kvar.
Nu på kvällningen blev det lite matbröds bakning så nu börjar det bli dags att ta en fika med nybakat bröd
Nog skrivet för i dag.
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar