2011-04-24

Kringelloppet XC

Då var Kringelloppet XC avklarat. Det gick bättre än igår. Igår hade jag lite oflyt i förstaheatet. Men idag flöt det på bra. I starten så var det 5 gubbar som drog iväg jag låg efter Tommy Olsson men han hade problem med sina kontaktlinser så han såg lite dåligt. Så jag gick om honom efter ca 10 sec kom Peter Blomkvist farande så jag la mig på hans hjul. det blev en liten lucka. När vi rundade "stadion" området och det började gå utför så kom Tommy som ett jehu. han hade fått ordning på linsen. Han gick om mig och Peter och Peter hänge på Tommy jag la mig bakom så gott jag kunde. Uppför varnings backen fick dom en liten lucka och Stefan Larsson kom i kapp mig. Sedan låg jag och låg jag och Stefan tillsammans hela tävlingen. Peter Öhrn kom ikapp oss en liten stund men han tappade lite. Stefan var stark uppför varvnings backen så jag trodde att att han skulle ställa av mig i den backen på upploppet men han hade fått kramp så han kom aldrig. Så jag blev 8:a det får jag vara nöjd med.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar