2011-09-12

MTB KM

Idag var det dags för MTB KM. Den kördes kördes i Plättbacksbanan. Det banan är en ganska teknisk bana och varvet är ca 5km. och med ca 85höjdmeter per varv. Direkt i starten tog Roger ledingen jag la mig på hans hjul och körde lite avvaktande för att se hur hårt han skulle köra. När vi gick in i första tekniska partiet så strulade han lite han fick några stopp vid första stället där det gick att att gå förbi så gick jag förbi. Det var bara att köra på i ledingen nu. Men när vi kom till den längsta backen så kom det en ungdom och gasade förbi mig. Men Roger tappade lite i backen men jag bävade lite för utförs körningen för där kanske Roger skulle komma ikapp men han kom aldrig ikapp riktigt. När vi kom ner på slätåkningen så tryckta jag att han tappade lite igen. Så det var bara att hålla tempot uppe och se till att Roger inte km om. Jag lyckades med det och vann med ca 20sec.
Nu är det bara att fundera om jag ska åka Svealandsmästerskapet. Det är inte smycke tid att fundera på ett par dagar.
//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar