2011-09-21

TCT tävling igen

Då har jag kört TCT tävling igen. Den här gången gick tävlingen upp emot Idkeberget och mål i Tunahästberg. Vi var väl ca 20st till start. Det gick ganska lugnt i början. Det var väl några utbrytnungförsök emellan åt men ingen som var riktigt farlig När vi körde uppför långa backen för andra och sistagången så kändes benen ganska hyfsade så gick jag upp drog sistabiten av backen. När vi kom upp så kom klungan ångande och det var ett gäng på 5 man som kom iväg. Vi körde på och försökte komma ikapp men det var fler och fler som tappade i klungan vi blev 4 st som kunde ta upp jakten på klungan. Men även jag tappade gruppen så det blev till att hålla farten uppe så att inte klungan skulle komma ikapp mig. Jag kom ikapp en kille som även han tappade gruppen. I sista backen så kom jag ikapp en till. I mål blev jag 8a det får vara OK så här sent på sesongen och att jag har tränat sparsamt sista tiden.
//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar