2012-03-25

Trött

Idag var det dags för TT i Sörbo igen. Efter en natt med lite dåligt med sömn och gårdagens byggnationar hos svärfar så blev jag riktigt trött efter dagens cyklepass. Dagen började med att komma ihåg att ställa om klockorna här hemma till sommartid. Jag märkte det när jag satt och åt frukost tyckte att jag hade gott om tid klockan var ju bara 07:00 och jag skulle åka från klubben kl 09:00 så var det något som inte stämde Klockan var ju 08:00 då var det bara att skynda på lite. Hundarna skulle ut på morgonpromenad. Plocka ihop cyklekläderna, vatten, ta fram cykeln det fick bli Allebiken idag igen. När allt var fixat så var klockan 08:50 så det var bara att slänga sig på cykeln och ta sig till klubben utifall det var någon som skulle följa med mig till Sörbo (ligger nästan i Gustafs). Vägen dit var behaglig medvind hela vägen dom ca 25km tog 50min i behagligt tempo.
Väl på plats så rullade vi banan ett varv. Banan som Anders H hade kunnat förlänga mot förra söndagen. Det blev några fler springbackar. När vi körde race så körde vi 3 race. Första race ett varv de 5snabbaste ficka köra första slingan (1,2km) en gång till för att man inte ska behöva vänta så länge. Det är ju för det är ju alla åldrar och kapacitet på de som är med. Första racet kom jag in som 4:e man så det blev att köra första slingan en gång till. Race nr 2 skulle vi köra 2 varv. Det racet gick ganska bra tyckte jag. Kändes ganska bra hela racet blev änengång 4man i mål igen. Tredje och sista racet skulle köras 2varv. Det var väldigt lugnt i början. Det var ingen som stack iväg nå riktigt i starten. När vi kom in på stigen och första lilla backen uppför så fick jag stopp i leran. Så det var bara att springa förbi lerpartiet. Fortsättningen av racet var ingen rolig historia. Det gick riktigt tungt hela första varvet så jag bestämde att avbryta. Det var tur.
För när jag cyklade hem var jag riktigt trött. Det var ju inge bättre när det var motvind hela vägen. När väl kom hem så var det bara att se till att äta. Sen var jag helt slut fick lov gå och lägga mig en stund.
Hälsningar
En trött cyklist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar