2012-03-03

Vinter MTB pass

Idag blev det ett distanspass på 3,20h. Efter som jag har lite att fixa här hemma så stack jag ut kl 07:20. Det fick bli Allebiken med nya Nokkia WXC 300 däck.
Ett tag fundera jag på om jag skulle ta mig in till Falun och köra på Jungfruberget (punkaberget) men jag ändrade planen när jag stack ut. Det blev att åka grusvägar (isvägar) och lite stig till Bäsna för att kolla om det var åkbart på banan där. Men det var fortfarande för mycket snö och sedan var det väldigt isigt.
+
Bitvis var det så fin is så man skulle kunna åka skridskor på vägen. Vände i Bäsna och körde till Duvnäs vidare mot sjön Issan. Väl uppe vid Issan så var det skoterspår som gällde, följde skoterspåret men spåret ledde till en vändplan så det blev till att vända. Men jag visste att det gick en stig mellan Issan och Mellan Valsan så jag letade på den. När jag hittade på den så var det var det några som hade gått på den så det gick att cykla på den. När jag kom fram till Rexbovägen så åkte över den och fortsatte på skoterspåret.
Inte så mycket till skoterspår men cyklebart är det.
Bitvis var man glad att däcken håller i, för skulle det släppa så att men fick stopp så skulle jag inte ha en chans att kunna stå utan att ramla. Efter 2:15 så kom jag fram till Skog och så kom jag oxå till Grälvik lite roliga namn på byarna.
Det blev totalt 3h på isiga grusvägar, Skoterspår och stigar. Hittade även lite endurospår men de var lite för djupa för bitvis för att kunna cykla i.
Imorgon blir det TvVasalopp så det blir lugnt på träningen.
TJOOHOO
Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar