2012-10-13

Viloperjord utan vila

Nu har jag tränat inte på en och en halv vecka. Först var jag och frun till Stockholm och kollade på Lennie Norman och Björn Skifs show fredagen. Lördagen var vi run och kollade lite i Stockholm innan vi åkte hem. Drog på mig en förkylning kände mig lite hängig på söndagen. Men efter som jag hade tagit semester för att lite renovering här hemma så var det bara att ta tag i hammaren och börja fixa lite.

Det skulle fixas förberedelse för kamin insättning, innertak ska spikas upp, Spackla och slipa väggar för att slutligen tapetseras. Lister får bli vid ett senare tillfälle. När jag började kolla var skorstenen för kaminen skulle komma upp så hamnade den för närma en av takstolarna. Så det blev lite mer jobb än vad jag har räknat med. Det blev till att växla av takstolen. När det var klart så blev. Så var det innertak som skulle fixas. Fortsatte med spackling och slipning av väggar. Nu hann vi inte så mycket som vi hade tänkt. Jag kände mig ganska bra från förkylningen men nu var det min frus tur att bli förkyld. Det tog lite mer på henne så hon känner sig lite mer risig. Så det flyter inte på så bra. Idag var det "bara" tapesering kvar. Men idag var hon inte på hugget för att tapetsera och jag gör det inte själv för då får jag spel när det inte blir bra, Det är ju lite krångligt när man ska tapetsera snedvägg (tak). Man är ju ingen målare precis. Så idag blev det att plocka in 5 pall pellets 260 säckar a 16kg st så det blev styrketräning. När jag ändå var ute och grejade så blev att elda gammalt ris och och fixa lite ved till kaminen som ska in i huset. Efter som "veden" ligger i en slänt så blev det styrke pass nr 2 idag. Nu på kvällen känner jag mig lite sliten.

För hoppningsvis ska jag komma igång med träningen igen under nästa vecka.
//Christer

1 kommentar:

  1. Vad är det jag läser om tapetsering. Det är ju den stora belöningen efter underarbetet att få hänga lite papper. Tommy.

    SvaraRadera