2013-03-30

Premier för MTB i år

Idag var jag och Patrik B till Tommy Olssons bana i Salbohed för att köra lite MTB. Vi blev 4st som tog oss runt banan. Kan lugnt säga att jag var ringrostig att köra i skogen. Det gick lite sisådär.

Här är 3/4 av oss som var med  Patrik B, Tommy O, Johan ?

Som vanligt när Tommy gör banor så är dom ganska jobbiga. Med skapliga klättring. Efter som banan var ganska kort så blev det många kurvor med igång drag. Även lite skrå åkning som var lite lurigt efter som det är tjäle i backen så det blev lite halt när vi hade åkt lite.

Tommy på sin Image 27,5"
 
Johan på Allebike 26"
 
Patrik på lånad Obera 29"
 
Jag harvade mig fram på min Allebike 26"
 
Det kändes så att jag harvade mig fram det var inget flyt i körningen. Men det ska väl bli bättre bara man kan komma ut och  köra. Nu är det ju nästan bara distanspassen jag kör ute. Övriga passen blir på testcykel som jag börjar bli lite less på. Nu får jag hoppas att snön går bort så man kan börja träna ute.  
 
//Christer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar