2013-09-09

XC cup Vårgåda

Lördag
Åkte ner till Vårgårda på igår lördag. Hade bokat in mig på vandrarhemmet. Åkte dit direkt och bytte om till cykelkläderna. Så cyklade jag bort till tävlingsområdet. Rullade banan ett varv för och kolla lite. Körde nästa varv som ett väckningspass. Rullade ett tredjevarv för att kolla lite mer spår.

Söndag.
Åkte till banan hämtade ut nummer lapparna. Vi skulle starta tillsammans med P15-16, DE, H30,H40, H50, D40 och Seniorer tror vi var närmare 80st som skulle starta samtidigt  från 6 olika  klasser. Ledindelning blev att 2st från varje klass i varje startled. Det blev inte så bra det häller för vi som vill tävla mot de andra i min klass (H40). Tidigare har dom sällt upp klassvis men med 5-6 olika klasser startande det var inte så bra det häller. Jag föredrar att starta varje klass för sig med någon minuts mellanrum mellan klasserna.
Tävlingen då. Det gick inte som jag hade hoppas. Försökte köra på men hade inget klipp alls det gick nästan bara segt. Blev tia i alla fall.
Snart blir det snart vila. Sedan är det bara att börja ladda för nästa år.

//C 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar