2013-08-29

KM igen men den här gången i MTB

Då har jag kört klubbens KM i MTB. Det som är intressant att för ett par år sedan var jag själv i klassen idag tror jag att vi var 5st i klassen. Inte illa.
Tävlingen då den gick så där. Var inte med Janne J eller Patrik M när dom drog väg. Jag hade väl inte riktigt samma power i benen som dom. Vi blev i alla fall en klunga på 5st med 4st  H30 killar. På andra varvet tappade jag lite på dem. På tredje varvet gick jag ikapp och om alla utom en kille som hade dragit iväg. Men jag fick en liten lucka men Jocke P men han jobbade sig tillbaks och la sig på mitt hjul. På varv 5 eller 6 kom vi ikapp killen som drog iväg så nu var vi 3som körde tillsammans. Dom låg på mitt hjul hela tiden. Jag körde mina 8 varv på varvtider emellan 6:11till 6:31. Kom på 3:e plats i H40+. Men jag fortsatte köra, efter som H30 killarna skulle köra 10varv, Så körde jag 2 varv till så jag fick lite mer "träning". Körde de sista varven på 6:17 och 6:20 det sista varvet med av lite avslag på slutet så att inte störa deras målgång. Det blev i alla fall ett bra träningspass med bland annat en puls som var upp på 98% av max emellan åt.

//C  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar