2011-06-02

Rullpass blev Distanspass

Idag var det tänkt att jag skulle bara köra ett rullpass. Men Åsa H hörde av sig igår kväll och frågade om jag skulle med på ett på ett pass på ca 2,5timmar och hon skulle ut kl 08:00 det är ovanligt att någon förutom mig själv sticker ut så tidigt på en ledig dag. Jag vaknade tidigt idag så det var bara att hänga med. Tanken var att vi skulle köra runt Runn. När vi kom till Falun tyckte Åsa att vi skulle åka runt Varpan oxå sagt och gjort så rullade vi runt Varpan då tyckte Åsa att jag skulle dra själv.Gentleman som jag är så var det bara att dra. När vi hade kommit runt Varpan så hade jag 1:50 på klockan så jag sa jag åker hemmåt nu. Men Åsa sa häng med runt Runn det tar inte så mycket längre tid. Hmm OK jag hänger med sagt och gjort så var det bara att fortsätta att dra. Efter 3timmar börjar energin tryta så Åsa bjöd på en halv energkaka fick tillbaks lite energi. När vi kom till Dalvik sa jag åt Åsa att det får bli en Cola i Torsång jag behövde mer energi. Jag hann väl inte fylla på energi från gårdagens TCT tävlingen + rullningen till och från tävlingen på ca 2:45 det var ju bara 11,5 timmar mellan passen. På Torsångs Cafe blev det en 50cl cola och en dammsugare. Éfter tre tuggor var dammsugaren slut och sedan svepte jag nästan colan. Sen var det bara att trampa hemmåt. Passet blev 3;50 puh. Det var nära väggen idag. Väl hemma var det bara att äta och dricka. Imorgon blir det vila.
Hälsningar
Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar