2011-07-31

Engelbrektsturen

Då har jag kört mitt andra långlopp i år Engelbrektsturen.
Startade i andra ledet det var inte så skoj efter som första milen (tror jag) gick på cykelbana och förmodligen en gammal banvall. Det var smalt så det fick bara plats 2 cyklister i bredd. Så det blev ett långt pärlband med cyklister. Med andra ord var det inte lätt att ta sig fram i fältet i början. På nåt sälle i början var det en springbacke där blev det ju stopp och då fick vi sälla oss på kö. När man väl kom ut på grusvägarna så gick det fort. Efter första riktigabacken med bergspris så blev set lite luckor iallafall. Vi var ca 20man till och från i klungan som jag var med i. När det sprack upp så gick det ihop efter någon km efter som det var lättåkt. Det var ju nästan bara grusvägar, jag skulle tippa på att det var ca 90% av banan som var grusvägar. Idet hela så är jag nöjd blev 8:a i H40 men blev snuvad på 7:e platsen ca 300 meter före mål. Så lite surt är det jag skulle ju haft lite mer koll bakåt på slutet av loppet.
Tiden blev 2,48 på 80km det ger en snitt hastig het på 28,5km/h. Det visar kanske att det var snabb bana.
Cykelhälsningar
Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar