2011-08-16

Motionscykling

Då har jag var med på motionscykling med MTB gänget. Det började med att jag var sen dom brukar samlas vid klubben kl 18:00 och jag cyklade hemifrån kl 18:00 och det tar ca 5-10 att cykla till klubben. Det blev till att stå på lite till klubben. Jag mötte gänget på andra sidan riksvägen så det blev till att ta sig över den fyrfiliga vägen. När jag väl kom över vägen utan att bli överkörd så var det bara att ansluta till gänget på 13 man. När vi åkt en bit så frågade Tomas om jag inte hade någon flaska med mig, Opps den glömde jag visst. Det får väl gå ändå tänkte jag. Som vanligt när man är med motionsgruppen så blir det en hel del grusvägar men även stigar som jag aldrig har åkt på. Det blir ju lite hårdkörning på stigarna i mellan åt. Det kan ju bli lite spännande när man står på på nya stigar som man aldrig åkt på. Det blev ett pass på 2:15 iallafall. Tur det inte var riktig sommarvärme för då hade det blivit jobbigt utan vatten.
//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar