2011-08-23

MTB Cup

Idag har jag kört MTB Cupen som Borlänge Ck och Ck Naten har tillsamman. Tävlingen idag var förlagd till Sörbo utan för Gustafs. Så jag tog cykeln dit för att få lite mer tid. Det tog 50minuter att cykla dit. Väl på plats så blev det ett varv på banan som Anders Haritz har lagt. Det var även lite celebet besök även den här tävlingen med Mattias Wengelin och en Cykloteket kille även en kille från Ck Ymer. Ymer killen vurpade och förmodligen bröt han foten men jag vet inte om det stämmer. Ambulansen var och hämtade honom iallafall.
Tävlingen för min del gick bättre än förra veckan när vi körde tävling. Jag hade lite mer kräm i benen idag kunde gå på lite mer. Banan hade många kurvor och ett antal 180 gradiga kurvor så det var många igång drag. Det som saknades på banan var någon rejäl backe. Men det var ju destomer kurvor. Tävling tiden för min del blev ca 52min. Med rullningen till och från tävlingren fick jag ihop 2:50 i tränings dagboken.
//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar