2012-08-11

Cykelvasan

Då har jag kört Cykelvasan för första gången. Jag hade seedat upp mig till 2:a startledet. Vi åkte till starten i tid så vi kunde lägga in cyklarna i fållan. När starten gick så försökte jag hålla ett hyfsat tempo uppför första backen. Det gick ganska skapligt uppför. När vi kom till Smågan så började det  bli lite grupper. I gruppen som jag hamnade i gick det skapligt fort vi kom ikapp gruppen framför oss. Allt gick det bra så långt.

När vi kom till Risberg så började det gå tungt, Jag tappade lite hela tiden. Men det kom en grupp som jag la mig sist i och tog en energigel och energibar. Så jag piggnade till och kunde börja köra på lite mer. Men då märkte jag att jag hade lite luft i bakhjulet f-n oxå. Jag som lånade ut min pump och slang till Martin Eriksson i CTR. Man jag hade ju en punkterings patron. jag åkte så länge jag kunde men när vi kom ut på ett asfaltpari så gick den inte längre. Stannade och körde i punkterings patronen. Upp på cykeln igen och iväg kände mig ganska på pigg så jag körde på. Men kom ca 10km så började däcket mjukt igen f-n nr2. Men kom till någon slags kontroll som hade pump så jag fick i luft i däcket igen. På cykeln igen och iväg. Efter ca 10km så började bakdäcket bli tomt igen. Då stod Björn Eriksson föräldrar där. Dom hade pump i bilen så det var bara att ge sig iväg till bilen och pumpa. Pumpade i 4,5bar och iväg igen! När jag stod och pumpade så åkte Stickan förbi.

Nu fick jag lite adrenalin att jag skulle köra ikapp Stickan. Nu hade jag ca 22km kvar till mål. Så det blev till att köra på ordentligt. Jagade ikapp en grupp körde förbi dom omgående en kille hängde på mig så jag fortsatte köra. Tänkte bra nu kan vi växel dra men han orkade inte gå fram och köra så jag fick fortsätta dra. Men ca 8km före mål kom vi ikapp Stickan grupp jag la mig på hjul bakom Stickan men först fick jag lite sportdryck av honom (jag hade slut på vatten). När det var 5km kvar så attackerade jag, Fick en lite lucka, men dom körde ikapp mig.  Så det var bara att rulla med i gruppen. När vi hade ca 1,5km kvar så ville ingen dra något mer så jag gick fram och körde. Fick en lite lucka på några meter. Nu gäller det att köra på så att jag kan hålla luckan men fick spö i av en Mora cyklist och Stickan (halft hjul).  Då var mitt första Cykelvasa avklarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar