2012-08-18

Korta intervaller

Idag var vi några som körde lite kortaintervaller tillsammans. Men dagen började med att jag och Per A körde 1,5h före samlingen vi skulle ha. Vi rullade på lite grusvägar och stigar. När vi hade ca 25min till samlingen så gick vajern till bakväxeln av! Som tur var så hade jag ca 15min hem. Så det var bara att jaga hem och byta cykel till reservcyklen (Allebiken). Sen ner till klubben för att möta upp de andra jag hann till klubben i tid. Vi tog oss till Tallmon för att göra lite olika slingor som vi kunde köra på runt 40-90sec. Vi började körde heat med 2-3st i varje heat. Det är bra att vara några stycken det blir så att man tar i lite mer. När man har någon och jaga eller jagad.

                                          Här är vi som var med
.
Vi avslutade med att köra en slinga på tid en och en. Slingan tog ca 40s det gick skapligt så länge man förbättrade sig. Mot slutet var men ganska sliten.
                                       
//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar