2011-05-28

Borlänge Tour XC

Idag var det dags XC:et. Det började med att när jag skulle starta så trodde jag att det var H30 som skulle starta Så jag tog det ganska lugnt innan start jag trodde att jag hade 3min på mig. Åsa H fick min bilnyckel. Så kom jag på att jag skulle ha en klosyrepatron med mig så jag hämtade nyckeln igen och letade på patronen i verktygslådan. Men när det var 1min kvar till start ropade Åsa H att det är lite bråttom. Så jag skynda mig till Åsa igen för att lämna nyckeln men då fastnade nyckelbandet i bromshandtaget (typiskt). Nu var det bara fullfart in i fållan och ställa sig på plats. Då ropar starten 15sec till start (tajming).
Starten gick jag fick en dålig start p g a att jag fick inte fast skon i pedalen. När jag väl fick fast skon så var det bara att börja köra upp sig. När vi hade kört första backen så låg jag ca 10:a med Peter B och en Ymer cyklist före mig. När vi kom in för varvning så var vi 3st som låg 6,7,8. Men då kände jag att det var lite luft i bakhjulet typiskt. Det var bara att åka in i tekniska zonen och byta hjul. När jag kom ut ut tekniska zonen så hade jag inte tappat någon mer placering. Jag rullade på ganska bra tyckte jag men det gick lite tungt tyckte jag. Jag tappade några placering mot slutet av tävlingen. När jag kom i mål så kände jag på bakhjulet, Det rullade knappt! Undra på att det gick lite tungt. Förmodligen kom hjulet lite snett när jag bytte hjul. Typiskt när det kändes ganska bra. Jag blev 12:a. jag
Nya tag imorgon på Tempot. men tempo är inte min starka sida men jag får väl göra det bästa av situationen
Hälsningar
Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar