2012-04-21

Kringelloppet

Dagens XC lopp Kringelloppet gick sådär. Jag hade väl inga större förväntingar av tävlingen. Efter som jag inte har tränat som jag ville efter skadan jag gjode för 3veckor sedan. Jag hade flyt att få stå i första ledet. När starten gick så tog jag ledningen uten att köra allt för hårt. Men när vi kört uppför första backen så kom det et gäng på 4-5åkare och körde förbi mig men det var ju väntat. sedan tappade jag några placeringar till. Ett tag låg jag tillsammans med Stefan Larsson men han drog i från mig. Men så tappade han kedjan såkom jag ikapp honom igen. Men han var starkare än mig så han kom ikapp och drog ifrån mig igen. På näst sista varvet kom jag ikapp Tommy Olsson. Han verkade vara trött. På sista varvet kom jag ikapp Patrik Mollbrink i slutet av startbacken och gick förbi honom. Men han la sig på må mitt hjul och låg där tills vi kom till skrååknings partiet då fick han lucka på mig. När jag sedan fick ett stopp i slutet av skrååkningen så tappade jag förmycket för att komma ikapp honom sista biten in i mål. Jag blev 9:a.

När jag jag kom hem så kollade jag tiderna jag kört på. I år körde jag på 1:01:43 förra året körde jag på 1:10:29 men då körde vi 5varv i år körde vi 4varv. Men det var lite blötare i år.

//C

1 kommentar: