2012-04-21

Till Kringelloppet

Det var "lite"snöigt när jag skulle åka. 

 Dagen började med att jag skulle gå upp 05:45 men som vanligt vaknade tidigare. Klev upp och fick se att det hade kommit ca 5cm snö! Det var ju inte något man ville ha. Var i valet och kvalet om jag skulle åka till Södertälje och köra Kringelloppet. Men jag tyckte att det såg ut som det var bara slask på vägen. Det var ju inget väglag som man vill åka med sommardäck. Jag hoppades på att dom skulle ha plogat riksvägen söder ut.

Så hör såg vägen ut de första 2 km.
När jag kom till Riksvägen så var den plogad (puhh). Då var det bara att hoppas att den var plogad hela vägen. Det gick bra ner till Hedemora då blev det mer snö på vägen igen. Men det var  inget problem, men när man kom ikapp lastbilar så ville man inte köra om  dom.






Söder om Avesta då var snön borta. Det var ganska skönt att slippa köra i snöslask. 

//C

PS: Återkommer om Kringelloppet DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar