2012-05-13

Eskilstuna XC

Det verkar som om det inte är mitt år i år. Det verkar bara vara strul hela tiden. Igår var det Svealans cupen i MTB deltävling 2 i Eskilstuna. Jag och Christoffer Kvist skulle åka ner men han ringde och meddelade att han kände av halsen så jag blev själv. Det regnade till och från hela vägen ner det verkar bli ett blöt tillställning. När jag kom ner så regnade det fortfarande. Bytte hjul på cykeln till lite mer grovmönstrade. Stack ut och rullade bana det visade sig att det hade regnat en hel del. Det var riktigt lerig bana. När starten gick så kände jag att jag inte hade det klipp som jag brukar ha i starten. När vi hade kört första loopen (av2) så kände jag mig inte bra. Hade inge ork alls körde uppför halva backen och sedan gav jag upp. Det fanns inget att köra med. Så jag bröt.
När jag sedan kom hem och tvättade cykeln så såg jag att det var 3st revor i bakdäcket så slangen tittade ut. Så jag hade nog fått punktering om jag hade fortsatt.

Idag tänkte jag att jag skulle ut och känna hur det kändes. Efter gårdagens "tävling" som inte blev någon tävling för min del. Så jag tog racen för att rulla. Det kändes ganska bra så jag rullade på  när jag kom hem så hade det blivit ett distanspass. Alltid nåt i all misär.

Jag få nog börja om med träningen få se om jag kan komma igång igen.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar