2012-05-05

Ingen bra dag

Idag var det XC tävling i Högalidenracet i Hjo. En bana som är ganska krävande det går mycket upp o ner och småtekniskt. När starten gick för oss i H40 så var jag bra med som vanligt i starten låg 5:a tror jag. Men tappade ett par placeringar efter någon km.I slutet av första varvet märkte jag att styret hade vridit sig med följd av att broms och vx-reglagen vart på fel ställen det gick att vrida tillbaks det högra iallafall. När jag kom upp till varvninen så meddelade jag Sören om styret. Han fixade så jag kunde få verktyg när jag passerade tekniskazonen nästa gång. Det blev lite spännande i utförsköningarn. För styret lossnade mer och mer. När jag hade ca 20m kvar till tekniskazonen så lossnade styret helt. Fixade styret och reglagen men då var jag nästan sist av alla i H40. Så  det var bara börja jaga  kom ikapp ett par cyklister. När jag hade kommit ut ca 1-2km på sista varvet så gick kedjan av. Då  var det färdigkört för dagen.

Nu är det bara att ladda om för morgondagen. Ska försöka sova gott på slottet där jag bor i natt.

//Christer


/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar