2012-05-06

Missär helg

Efter dagens tävling så kan jag bara summera som misär. Dagens tävling blev lite struligt vid starten. Vi fick så och vänta på att P 15-16 skulle varva. Vi fick starta mellan de sista killarna i P15-16. Så vi kom ikapp de ganska snart (Stackarn). Det kan inte vara skoj för de grabbarna när en flock H40 och H50 gubbar kommer farande.
Tävlingen för min del gick inte som jag ville. HAVERI IGEN. Det började skapligt jag låg ca 8-10 tror jag ut på första varvet. mot slutet av varvet så började jag komma i kapp en grupp på 3-4st. Då vurpade Dick S en bit framför mig. Så det blev till att smita förbi honom samtidig kom jag i kapp de andra två. Så jag la mig bakom dem, i ca 1,5km. Så när vi kom till den första uppförsbacken så gick jag om dem och så fick jag en liten lucka. Så det blev till att trumma på. Men en av dem kom ikapp och la sig på mitt hjul. Vi varvningen gick han om mig. Jag la mig på honoms hjul, Men när vi kom till backen där jag fick lucka så fick han en lucka på mig. Så försökte jag jaga ikapp. När jag kom till längsta uppförs backen så slog jag i bakhjulet i en sten så hjulet lossnade. Det var bara att få på hjulet igen, När jag skulle iväg igen så hoppade kedjan fram f-n oxå. På med kedjan och upp på cykeln tog mig uppför backen sakta men säkert. När jag kom till nästa backe så rappade kedjan hela tiden när jag gick på lätta växlana. Så det blev till springa upp f-n igen. Så då gav jag upp rullade till varvningen och klev av.

Nu vet jag inte hur jag ska göra med resten av SWE cupen. Men plan var att jag skulle köra alla cup tävlingarna men nu har jag tappat lite för mycket  i sammanställningen. Man får försöka ladda om lite. Det blir iallafall Svealands cupen i Eskilstuna och Västerås. Hemma tävlingen Borlänge Tour kommer jag att köra.

Missär hälsningar
Christer

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med haveriet, du körde starkt igår.
    Men det är bara att komma igen, så jag får några att rejsa mot :)

    SvaraRadera