2012-05-29

Hänt IGEN...

Idag var det klubbtävling på gång. Efter som vi kör klubbtävlingar ihop med CK Naten i Säter, idag var de deras tur att ha tävlingen. Dom hade lagt banan i Gustafs.Så jag tänkta att jag skulle cykla dit och hem. Det är ca 20km enkel resa det tog 40min dit i ett lagomt tempo. Väl på plats så körde jag banan ett varv det var en varierad bana med tekniska partier slätåkning små stökiga utförsköningar med lösa stena mm. Tävlingen består av tävlande från 11år och uppåt. När starten gick så kom jag iväg bra som jag brukar. Var först ut när vi kom in på stigpartiet. Jag fick 2st med mig en ungdoms kille och en junior. Det gick lite sisådär i första stökiga partiet det var mycket lösa stenar. Men när vi kom ut på lite bättre stig så kunde jag köra på lite. Så det blev till att trumma på. När vi åkt lite mer än halva varvet så skulle vi kör över ett träd som hade fallit övar stigen. När jag gjorde det så körde jag förmodligen på en kvist på stammen så jag fick punktering. Så blev det färdigåkt för min del. Ännu ett bruten tävling.  Fick ihop 11min hård körning. Inte så skoj när jag hade räknat med ca 50min. Totalt fick jag ihop 1,15h  hade räknat med att nästan fått 3h i tränings dagboken.

Får väl försöka köra racertävling i morgon då det är dags för TCT tävling igen.

//Christer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar