2012-05-19

Nu hände det (igen)

Idag var jag till Västerås för att köra V-ås XC. Tävlingen på Rocklunda området. Det var inte bara cyklister där. För när jag skulle parkera bilen så var det ca 300bilar parkerade på parkeringen. Det var mer sporter där samtidigt b l a någon  Fotboll cup tror jag och något mer inne i hallarna.

Började med att köra banan ett varv. Det var ett riktig stökig bana med mycket sten partier. Lite för mycket för att falla i min smak. När jag hade kört banvarvet så fick jag släppa ur lite luft ur däcken för att få bar fäste.

Tävlingen gick skapligt ett tag. Tog det lite lugnt i starten för att inte ta ut mig att för mycket. Det hände nåt i första kurvan, jag tror det var någon 15-16åring som körde in i staketet. Jag kom iväg som 2:a gubbe i H40. Stefan L kom ikapp mig efter ca 1/3 av varvet. Så låg han bakom mig nästan till varvningen innan han gick om mig. Jag la mig bakom honom fram till första stigningen då fick han en lucka på mig som jag inte kunde täppa till. I slutet av 2:a varvet så fick jag problem med framväxeln kedjan ramlade ner på lillklingan när det var lite stökigt, som det var mest hela tiden. Då kom Tommy E ikapp mig oxå och gick om. Strax före varvningen så fick jag i stora klingan. Så det blev till att försöka öka tempot så när vi gick in för varvning så kunde jag gå om Tommy jag fick även en lucka. Det blev till att köra på för att få så stor lucka till honom som möjligt. För jag visste att växeln inte funkade så när jag kom upp på första stökiga partiet så hoppade kedjan ner på lillklingan så det blev till att köra på den resten av varvat. Men efter halva varvet så hoppa kedjan ner helt och drog fast kedjan i framväxeln. Nu blev det färdig kört. F-N. Det blev till att gå tillbaks. Om man ska se positivt så kändes det bra iallafall. Gick hyfsat bitvis när det inte var allt för stökigt. När jag tömde pulsklockan så hade jag bra puls, var upp på max ett par ggr. Låg på 2:a,3:e plats i H40 innan jag bröt.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar