2012-06-05

Dalaserien

Idag var det Dalaserien. Dom hade bestämt att det var MTB som gällde. Banan var i Sörbo utanför Gustafs. Området runt Sörbo finns det mycket små stigar att göra banor på. Tävlingen blev ganska hyfsad.  Vi som startade var ca 25st i klasserna 10-12år till veteraner jag tror nästan att jag var älst. När starten gick så drog 2st juniorer iväg sen var det jag och resten. efter ca 700m så kom nästa junior och körde förbi mig. Försökte hänga med ett tag men dom var för snabba. Dom hade väl ingen lust att ha någon "gubbe" med sig. Jag trummade på i mitt tempo hade en 15-16åring och en junior bakom mig som stressade på lite. Men vissa delar av bana var jag snabbare så jag fick en lucka emellan åt. Junioren tappade lite efter 2:a varvet tror jag. Så nu hade jag bar ungdomskillen med mig och han skulle åka 3 var och jag 4 varv. När han skulle gå i mål frågade han om jag oxå skulle gå i mål men jag hade ett varv kvar då spurtade han iväg och jag körde ut på sista varvet. Var fjärde man in i mål av de som körde 4varv. Då var det bara de 3st juniorerna som hade gått i mål.
Varvtiderna var
Varv 1 11:21
Varv 2 11:27
Varv 3 11:32
Varv 4 12:05( körde själv)

Hyfsat jämna varv för utom det sista.

// Christer

Imorgon är det TCT race med racern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar