2012-06-30

Skriv torka

Nu var det några dagar sedan jag skrev något här. Det har inte hänt något för utom att vi har kört en klubbtävling i MTB. Den var i tisdags i Bäsna på banan där. Vi blev ett 20tal till start i åldergruppen 11-40+. Banan är ganskaintensiv det går mest upp och ner hela tiden. Banan är ca 4km lång och det är ca 100 höjdmeter per varv. När starten gick så var vi 5st som kom iväg tillsammans. Efter ca 2km så stack 2st iväg. Jag låg tillsammans med några gubbar. så vi trummade på. Det var väl någon som gjord någon fadäs så det blev lite luckor emellan åt men det gick ihop igen. Ut på tredje varvet var vi 3 st som låg ihop. På banans längsta backe trasslade kejan för mig så jag fick springa upp med följd att jag drog på mig en del syra (har ju inte sprungit något sedan i Mars). Väl uppe på hojen igen så var det bara att försöka få bort syran i benen. Jag var fortfarande först av oss 3. När vi gick ut på 4:e och sista varvet så släppte H30 mannen. Så nu var vi bara två H40 gubbar kvar. I banans brantaste backe fick Lars S stopp så han fick hoppa av cyklen. Då fick jag en lite lucka så det var bara att gasa på sista halvan av banan. Men när jag hade 1km kvar så skulle jag köra över det byggda "hoppet" som Patrik har gjort så fick jag stopp och lla mig där. Då kom Lars ikapp mig. Han låg bakom mig till den sista springbackan då gick han om. Men när vi kom ut på grusvägen efter så laddade jag på och körde om honom. För jag ville vara först i den sista backen så jag fick välja spår. Jag hörde att han var bakom så jag laddade på de sitsa metrana och var före homom i mål. Men jag var rejält trött då.

Sen var det bara att ta det lite lugnt ett tag. För att få tillbaks lite krafter till att avpila banan. Det tog nästan 1h. Det är bra med lite ur rullning.

Annars har det inte var så mycket träning. Men det har varit röjning på vår bana i Övre Tjärna. Sedan har det var i möte på klubben.

Idag har jag varit ute och kört 10st backintervaller + ett varv på banan i Övre Tjärna.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar