2012-06-15

Inget XC cup i Borås, Ska köra Solleröloppet

Efter som jag inte tänker köra Swe XC cup i Borås. Så blev det ett återhämtingspass igår efter TCT racet i onsdags. Idag fick det bli ett intervallpass bestående av 7st backintervaller och 5st 2 minutare med MTBn. Kändes ganska hyfsat men inte riktigt på topp. Nu får man börja ladda om lite för Solleröloppet på LVG. Efter som det blev lite ändringar där efter att jag hade anmält mig. Jag anmälde mig till seniorklassen MEN efter som det  var så få anmälda i elit tävlingen så slog de ihop elit och senior tävlingen!! Så seniorerna få köra 160km istället för 130. Det blir intressant hur det ska gå. Jag ska försöka få ihop ett distanspass under helgen.

//Christer

2 kommentarer:

  1. jag tror inte det hjälper dig med distanspass nu så pass nära inpå Solleröloppet.
    Mitt tips: Kör korta lungna pass max 1 tim. med inslag av 5-6 st korta intervaller á 30-45 sek (lång vila mellan interv.4-5 min).

    Coachen;)

    SvaraRadera