2012-06-22

Solleöloppet

Då var Solleröloppet avklarat. Det var mitt första LVG tävling förutom TCT tävlingarna och lite KM. 'Det gick relativt lugnt i början det var  väl Gesundabacken som det sprack upp lite men det gick att jaga ikapp klungan iallafall. Sen var det ett ganska behagligt tempo för utom lite små  ryck då och då. Det största rycket kom väl i Våmhus då drogs fältet ut men gick ihop igen. När vi kom in i Orsa med deras backar så gick det hyfsat i Åmbergabacken. Men när vi kom till Stackmorabacken så gick det lite för hårt plus att jag låg ganska långt bak i klungan så där tappade jag klungan. Det var fler än jag som tappade då så vi blev en grupp på 4 man som var tillsammans. I Skeerbacken kämpade vi upp. Vi kom ikapp Per A efter en lite stund in mot Mora. Han hade punkterat. Vi hade ett hyfsat tempo in mot Mora. In mot Mora centrum så var det bilkö så det blev lite avvaktande körning då. Efter Mora så rullade det på fram till Sollerön. Då bestämde jag att jag skulle kliva av. Då hade det blivit den distansen som var tänkt från början 130km. Körde dom 130km på 3,20 får väl var ganska nöjd med det.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar