2013-01-12

Väggade igen!!!!!!

Tanken med dagens pass var att ´jag skulle vara ute ca 3-3,30h men det blev 4,20h. Vi var 5st som drog i väg från klubben. Patrik Moris hade tänkt ut hur vi skulle åka. tanken var att vi skulle åka ca 58km innan dom skulle fika. jag tänkte hoppa  att fika och åka hem.

 Jag stack ut ca 40min före vi skulle mötas upp från klubben. När vi drog iväg så åkte vi Ornäs-Torsång- Strand-Lövåsen- St Skedvi- Gustafs (fika). Allt kändes OK fram tills jag hade varit ute ca 2,15h men då tappade jag orken. Kändes lite väl tidigt att tappa orken. Jag har ju förutom förra lördagen då jag väggade (körde då 4,25h) kört flera pass på 3-3,30h under min julledighet utan att kände mig speciellt trött då. Nu har har det blivit två väggpass på en vecka.  Innan jag började bli trött så punkterde Fredrik K.
(här skulle jag lägga in ett foto men det funkar inte just nu)
När vi passerade St Skedvi fick Patrik Moris skuta på  mig i backarna ( det är ju så man skäms) men så är det när orken inte finns. Jag tänkte ju att jag skulle hoppa över att fika men jag måste ju få till baks lite energi så det blev till att fika ordentligt. När vi drog iväg igen så var det nästan rakavägen hem.

Efter ca 30min  så var orken bort IGEN. Så det blev till att ta det lugnare igen. Fick hjälp av Magnus Svedin (nu skäms man  igen). Väl hemma orka jag inte äta något det blev att sätta sig i fåtöljen direkt för att återhämta mig lite. Slumrade till några minuter nästan på en gång. När jag vaknade till kände jag mig inget vidare gick och bytte om orkade inte ens duscha. Frös så jag skakade och kallsvettades. Inte bra. Gick o lade mig i soffan med filt på mig. Somnade igen. Tänkte nu är det dags att fixa mat till mig och grabbarna (frun jobbade) men orkade inte så grabbarna fick fixa maten. Tur man har grabbar som kan hjälpa till när pappa är utslagen. När jag väl fick i mig lite mat så piggnade jag till. Det är konstigt att man i ens orkar äta när man är helt slut.

Tack till Patrik M och Magnus S

Nu måste jag nog tänka om lite på de här distanspassen så jag inte går in i väggen varje gång.

Trötta hälsningar
Christer

PS: Peter Snell har foto på dagens pass på sin blogg. DS

5 kommentarer:

  1. Du får skruva ifrån bromsarna och ha mer än 0,5kg i däcken ska du se att det går lättare.

    SvaraRadera
  2. Precis>> Christer, du åkte runt med 0,4bar i bakhjulet. Dynga i lite mer så skall du se på f-n. Du har bollat med oss 5st vintrar i rad.

    SvaraRadera
  3. jag o frimodigs missade tyvärr samlingen så vi åkte o letade efter er.Vart tyvärr lite samma tur som er.
    Ornäs-torsång-vika sedan körde vi lite in mot falun för och se om ni dragit runt runn.Vände sedan tillbaka till vika över torsång och sedan till Gustavs.Hade varit perfekt och mött er där men frimodigs måste ju punka minst en gång per pass så det vart punka lagning hos frykberg.13.15 landade vi på fiket och fick höra att ni precis dragit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får se till att vakna i tid. Ställ klockan =).

      Radera