2013-05-27

Borlänge Tour etapp 3

Nu är det slut på Borlänge Tour 2013. Sista etappen gick inte riktigt som jag ville. Jag hade 15sec upp till 6:e platsen och 6sec till 7platsen totalt i H40. När starten gick fick jag inte i skon i pedalen IGEN. så jag tappade lite i starten. Det var ju ganska viktigt att få en bra start i den sista etappen efter som den var kortare tävling ca 10km. in på stigarna fick en framför mig som för mig körde lite för långsamt så jag tappade lite på de som låg 6 och 7a. Det blev till att försöka jaga i kapp men mina ben ville inte riktigt vara med. Men på sista varvet var jag ikapp Rocco som låg 6a inför sista etappen gick förbi honom när det var ca halva varvet kvar. Nu blev det till att försöka få så stor lucka som möjligt jag fick lite drag hjälp av Tommy O som kom ikapp och om mig. Då kunde jag ligga på hans hjul. Men när vi kom till de sista kurvorna så var Rocco ikapp  mig. I sista kurvan gick han om mig. Men jag skulle ju ha kört ifrån honom med 15sec för att få bättre placering i totalen.

Jag är ganska nöjd med helgen (8plats) med tanke på att jag körde på en alldeles ny cykel som jag hade kört ett pass före helgen.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar