2013-05-24

Borlänge Tour XCE

Då var första etappen avklarad av Borlänge Tour. Först hade jag funderingar på vilken cykel jag skulle köra på. Efter som jag fick min nya Scott Scale 29"  tisdagen så blev jag fundersam om jag skulle hinna köra in mig på den. Jag har ju kört på Scott Spark 26 och den funkar bra. När jag testade 29an på onsdagen så blev jag ännu mer kluven vilken cykel jag skulle köra på. Men det blev 29an.

XCE tävlingen gick hyfsat. Kvalade in som 8:a. Det får väl vara OK. det blev inga kvartsfinaler för oss i H40. I semin gick sådär. I starten fick jag inte i skon i pedadel direkt. Så jag missade lite i starten men kom in som 3a i första kurvan. I kurvan blev jag lite trängd av Tommy E och tappade flytet tappade 2 placeringar. När vi kom till trädhinder så fick jag inget flyt så Janne J körde förbi mig.
Upp mot upploppet så stumnade Tommy E så jag kunde gå förbi honom och slutade 5a i heatet. Slutade total 8 efter dagen etapp.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar