2013-05-05

Flyt

Då var  helgens tävlingar avklarade en mindre bra och en med flyt. Söndagens tävling var lite segt efter som det tar lång tid med Sprint tävlingar. Det börjar med att man kör banan vid kl 08:30-09:30 sen börjar tävlingarna med alla klasser. Min start för tidskvalet var kl10:28. Sen blev det att vänta till ca 14:00 då var första elimineringen racet.

Efter som vi inte var så många H40 gubbar så blev det semifinal direkt. Jag hade inga större förhoppningar att ta mig till A-final efter som jag hade 9:e tid i kvalet. När starten gick så fick jag ingen vidare start kom i väg som 5 man av totalt 6. Jag fick Gunnar Trojren framför så jag hade en bra rygg att ligga bakom. Men när vi kom till en av backarna som gick lite på skrå så ramlade den som var framför Gunnar och Gunnar fick vika åt sidan så även han fick stopp. i alla hast var jag tredje men i heatet. Nu var det bara att gasa allt vad jag hade för jag visste att Gunnar kommer nog ikapp snart. Men jag höll tredje platsen i mål så det blev A-final för mig.

A-finalen hade jag inga alls förhoppningar på för jag hade sämsta tiden av alla. Kom iväg så där men blev lite trängd i försa kurvan. Det blev till att släppa lite för att inte köra in i de framför. Så blev jag sist ut kände även att jag hade inte den riktiga farten får att köra ikapp någon. När vi kom till en av de sista rundningana runt träden så var det en av killarna som hade lagt sig där. Så jag fick en 5plats iallafall.

Övriga BCKare
Krippe vann Elit klassen
Felicia blev 4

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar