2013-05-04

Första XC cup tävlingen avklarad

I morse drog jag och Krippe Kvist ner till Tidaholm för att köra första XC cup tävlingen. Vi åkte ifrån Borlänge vid kl 07:00  så det blev till att kliva upp kl 05:00. Äta frukost packa det sista in det sista i bilen på med cykeln och ner till Krippe och lasta in han grejer i bilen.

Vi kom ner i tid vid kl 10:30 så det flöt på bra efter vägen. Vi fram fick köra banorna kl 11:00 så vi kunde ta det ganska lugnt innan vi skulle ut och testa banan. Vi började rulla banan så blev vi lite förvånade det var ju snö på banan på några ställen annars var banan torr och fin. Men när vi kommite ca halva varvet så slutade bakväxeln att funka och hde fasnat på 3:e drevet. Det blev till att rulla bana på den lätta växeln. När jag kom tillbaks till bilen så var det bara at börja felsöka. Det visade sig at det var en sprint i växelreglaget som hade lossnat och lagt sig ivägen för växelmekanismen.

Tävlingen då.
Jo det började maed att P15-16, H30,H40,H50, Seniorer och H sport startade samtidigt. Inge bra på den banan som inte har någon start loop. Alla ska typ samsas på en ca4m bred bana. Om någon gör en  miss i början så är det lätt att man tappar kontakten  med dem man kör emot. Jag kom väl iväg sådär. Det blev ingen kanon start som jag kan göra ibland. Det var mycke folk ivägen.
Första varvet gick sådär. Andra varvet kändes bättre fick lite mer fart. Tredje varvet var OK. Fjärde och sista varvet tappade jag en placering. Men såg honom hela tiden försökte köra ikapp honom. Men precis före att singeltrack så kommer det en i Sportklassen och kör om mig och saktar ner. Så vid första bästa omkörningstillfälle kör jag om honom och tar upp jakten på H40 "killen". Jag närmar mig honom nu gäller det att komma ikapp de sista metrana i sista backen. Då märker jag att det kuggar över lite när jag kommer till sista och brantaste delen på målbacken går kedjan AV!! Blev 18sec fram till honom jag jagade. Slutede på 12plats det är jag inte riktigt nöjd,med.

Nu är det bara att ladda för Hjos Stadssprint i morgon.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar