2013-08-17

Cykelvasan

Vi åkte upp till Sälen på Tordagen. När vi installerat oss i stugan så blev det ett rullpass till Lindvallen. När vi vände tillbaks så fick jag punktering på framhjulet. Fick en lagad slang av J Jakobsson. Men den läckte lite så det blev till att jaga någon med fotpump så jag kunde pumpa upp däcket ordentligt. Hittade ett gäng med pump. Vände hemåt mot stugan, kom nästan ända innan det var slut på luft i däcket.

Fredagen började med ett väckningspass. Vi körde 3st 3minutare totalt var vi ute å rullade 1timme.
Efter en god lunch som J Jakobsson fixade så blev till att softa lite innan vi skulle till Lindvallen och hämta nummer lappar och titta på stafett. Det var ganska mycket folk när vi kom till Lindvallen. Sprintstafetten var lite skoj att se. Det var en del om kastningar i racen.
På kvällen blev det en 3 rätters middag i stugan gött. Det blev bra kolhydratladding.

Lördag Cykelvasa dag. Kom ner till starten strax efter halv 8. La in cykeln i fållan jag var INTE först att lägga in cykeln! När väl starten så tog jag det lite lugnt i början startbacken för att inte gå att för mycket på rött. Väl uppe i Smågan kändes det hyffsat. Det rullade på någorlunda det var kanske inte det bästa samarbete mellan cyklisterna det var nästan bara ett par som var framme och drog. Gruppen splittrades efter ett tag. Ca halvvägs  in i loppet fick jag en lite svacka men inte så farligt tog lite energi och fick tillbaks lite ork. När det var ca 35km kvar kände jag att jag hade pyspunka. Stannade till vid ca 30km och körde i en 25g kolsyrepatron jag hörde inget pysande så det var bara att dra vidare. Efter Risberg körde jag i en grop med bakhjulet. Då kände jag att det försvann luft igen i bakhjulet men det gick att kör vidare. När det var ca 7km kvar så var det kanske 1bar lufttryck kvar i bakhjulet. Jag körde på och hoppades på att det skulle hålla i mål. Det blev till att se till att inte köra på några stenar eller gropar. När vi började komma in mot Mora så fick jag ta det lugnt i de sista svängarna däcket krängde ordentligt. Det positiva var när killen bakom mig sa till mig att han inte kunde hålla mitt hjuls fast jag körde med nästan med punktering. Kom i mål på 3:04:?? siktade på under 3h men det får vara OK för min del. Nu får man jaga en ny startplats till nästa år.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar