2013-08-20

DM i MTB

Idag var det dags för DM här i Dalarna. Det var inget dåligt startfält både SM och VM mästare på plats bestående av Mattias Wengelin och Alexanda Engen (På besök i Dalarna). Mattias fick lite konkurens av Emil Lindgren. Så det var ett fint startfällt på DM i år. För min del fick jag bara se ryggen på de snabba.

Mitt DM då. Jo det var en relativt teknisk bana som CK Naten hade fixat. Varvet var ca 3km långt. Vi H40 fick äran att åka 4varv. Fick en hyffad start. Körde på i mitt tempo hade sällskap av Kajsa Snihs i 3 varav innan hon gled iväg. Tappade lite på 4:e varvet. Körde varven på 10:33, 11:05, 11:12, 11:43. Det är dags att börja träna lite mer korta intervaller. det har ju blivit ganska många längre pass på sista tiden. Detta p.ga att jag nästan bara har kört långlopp senaste tiden. Jag tror jag vann H40 klassen i alla fall. Det som var lite skoj var att se Patrick B på cykel igen.

//Christer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar