2013-08-03

Nu var det länge sedan!

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Det har varit lite struligt att logga in men sådant händer.

Det som har hänt sedan jag skrev  sist är att jag har kört en del långlopp.

Rännerslättsloppet
Körde Rännerslättsloppet. Körde o körde jag bröt efter ca halva loppet. Med punka i huvudet jag bröt alltså. Det gick trögt.  Det var första gången jag körde Rännerslättsloppet verkar vara ett OK långlopp.

Mörksuggan
Som sedvanligt körde jag Mörksuggan. Gick ganska bra tidsmässigt men inte riktigt så bra placeringsmässigt. Som vanligt var backen upp till Vidablick lika jobbig som vanligt. Annars kom jag i ganska bra grupper. Hade en liten svacka i mitten av loppet. Kunde återhämta mig lite så gick det bättre sedan. Den nya avslutningen av loppet var riktigt rolig.

MTB SM
Det blev inget MTB SM för mig kände mig väldigt seg när jag skulle bestämma mig om jag skulle köra SM. Sedan skulle jag bara kunna köra XCO efter som jag jobbade.

Engelbrektsturen
Körde Engelbrektsturen för 3:e gången i nuvarande skepnaden. Den har blivit lite bättre för varje år. Det är väl ingen favorittävling direkt. Det lite för långa partier med grusvägsåkning. Men tävlingen gick hyffsat bra.

Vi har även kört några klubbtävlingar som har gått bra. Det har även blivit ett lång pass varje helg när det inte har varit någon tävling. Den här helgen blir det 2. Idag var vi ute på ett 3h pass med inslag av några korta intervaller. Imorgon blir det att köra Finnmarkstursbanan. Fast jag kommer nog inte köra Finnmarksturen efter som jag ska på bröllop på lördagen.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar