2013-08-21

Tjärnavarvet

Det är mycket nu. Det är tur att jag har semester. Idag började jag med att felsökte röjsågen hittade felet så nu ska jag bara leta på ny del till den gamla röjsågen. Fortsatte dagen med att röja garaget och sortera om lite lite. Det tog typ hela dagen.

Vid kl 18 skulle det cyklas lite. Det var dags för Tjärnavarv, som är ett tempolopp runt en 4,3km bana som klubben har. Den har varit i gång sedan 1998 tror jag. Det är skoj att ha ett bana som har varit igång så pass länge där man kan köra mot sin egen tid. I år har jag snäpp upp mig och förbättrat min tid med nästan 20sec. Idag hade jag hade ca 4sec till Patrik Brobergs H40 rekord 11:02. Han har haft rekordet sedan 2006. Men idag kom den snabbe Patrik Moris och slog till med att ut klassa  det gamla rekordet med en tid på  10:43. Så nu får man börja jaga rekordet igen. Snabbaste tiden på tjärnavarvet har Krippe Kvist på  9:56.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar