2013-08-27

LVG KM/TCT

Idag vare det LVG KM. Det skulle avgöras i Gustafs. Vi körde 3varv på en 10 km bana + 1,5 varv på ca 3km/varv. Det gick sådär i början. Det var några som fick en lucka så det blev lite jagande. Under den jakten bildades det en till grupp som jag inte var med i. Så då satt jag i 3:e gruppen. Vi körde på hyfsat bra. Vi såg att de andra 2 grupperna gick ihop, Tänkte nu är det kört för oss att köra ikapp. Men vi hade ju ett bra samarbete så när vi kom till det kortare varvet så kom vi i alla fall ikapp ledargruppen. Precis när vi skulle ansluta till gruppen så drog Patrik M iväg.  Jag fortsatte att köra på så jag gick förbi gruppen. Det blev en liten lucka men jag lugnade ner mig lite så gruppen kom ikapp. Nu vaknades ju Bullerbacken i Gustafs. Låg bland de första i gruppen innan backen men tappade lite. Efter backen bildades det några grupper. Åter igen så hamnade 2:a gruppen. Vi rullade på men vi skulle uppför Bullerbacken igen. När vi kom till backen så fanns det inte så mycket kvar i benen. Rullade in som 10:e tror jag.

                                        Efter racet förhoppningsvis trötta cyklister.  Fotot: taggat från Peter Snell

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar