2014-08-07

2:a TCT racet för i år

Det har inte blivit många TCT race i år för min del.  Ni som undrar vad TCT är så är det en LVG serie som vi kör i klubben under sommaren. Det går ju ett race i vecken från maj till september. Tidigare om åren brukar jag köra så många jag kan men i år har det blivit mer MTB. Nu har jag kört mitt andra i alla fall. Båda gångerna har det varit 9mila race. Förra gången åkte jag av halvvägs. Då blev det ca 5,5 mil själv tills jag kom hem. Den här gången var jag inte så aktiv i början utan var "bara" med. Jag ville inte tappa klungan i sista backen innan man vänder tillbaks mot Borlänge. Den här gången kändes det bättre var med uppför backen kunde även köra på lite efter backan. När vi vände tillbaks så hade Gunnar Bäckgren gått ifrån klungen. Han körde själv i ca 15km innan klungan kom ikapp honom.  In mot mål splittrades gruppen upp i några grupper men det blev en ganska stor grupp som spurtade i mål. Gick i mål som kanske 15man men var med i klungan i alla fall. Nu är det bara att ladda för Finnmarksturen på söndag.


TCT´s 9 mila bana




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar