2014-08-16

Cykelvasan

Då har jag kört Cykelvasan igen. Det var min 3:e Cykelvasa. Vädret var inte det bästa vid starten regn och +8grader men blev lite bättre ju närmare Mora vi kom. När starten gick så som tidigare i år, tungt i förstabacken tappade placeringar i hela backen. Väl uppe så började det rulla på ganska bra. Det kändes bättre på platten. Körde med Christrian Persson från Gävle nästan hela loppet. Efter halva loppet kändes det tungt men bättre än förra året, tog en gel för att få tillbaks lite energi. . Men jag tappade lite på gruppen som jag åkte med, Men såg gruppen hela tiden. När det var ca 2 mil kvar ökade jag farten för att komma ikapp den gruppen. Det lyckades jag med. Låg ett längst bak i den gruppen ett tag. Men fick ett tillfälle att köra om. Så jag laddade på lite och kunde köra uppmig till ca 5gubbe i klungan. Låg och pendlade omkring den platsen i gruppen. Men när det var ca 3-4km verkade det som om alla hade fått orken tillbaks för då var det ett helt gäng som ville fram. Tappade lite i sista lilla backen upp mot upploppet.

1 kommentar: