2014-08-06

Seedat upp mig på Cykelvasan

Idag fick jag mail från Vasaloppet att jag får starta i startled 1 på Cyklevasan. Har även fått start nr 13. Undra hur man ska tolka det?


På söndag är det dags för Finnmarksturen. Vet inte vilken tur i ordningen jag kör den tävlingen tror det kan bli typ 12:e gången. Men första gången jag körde den var 1999 då hade jag köpt min första MTB  ca 2,5månad för tävlingen. Det gick ju skapligt för att inte tränat något på ca 25år för utom dom 2,5månaderna innan


Idag blev det ett kort pass skulle köra Tjärnavarvet + lite intervaller . Tjärnavarvet  är en tempotävling där man försöker sätta personbästa tid på. Banan mäter ca  4,5km. Men när jag hade ca 1 km kvar drog jag av kedjan så var det racet färdigkört :( .


Som tur är så finns det bussiga klubbkompisar som Björn N som sköt mig dom 2,5km hem:) . När jag inte kunde fixa kedjan.


/C

2 kommentarer:

  1. kedjan,, igen,,?
    PMO

    SvaraRadera
  2. Den här gången gick kedjan av inte som tidigare när kedjelåset har öppna sig.
    /C

    SvaraRadera