2014-08-10

Då har jag kört Finnmarksturen

Kände mig lite seg på morgonen. Kom till Ludvika och la in cykeln i fållan. När starten gick så kändes det OK. När vi kom till hammarbacken så började det kännas segt i själva backen. Men när det börjar gå nerför så blev det å kännas bättre. Vi blev ett gäng på ca 10-20st som rullade på ända in till Ludvika. Där missar vi nerfarten till gångtunneln då splittras gruppen. När vi kommit efter Högberget så kom Felicia från BCK ikapp mig. Då hade Emmy passerat mig lite tidigare. Så jag pushade Felicia så att hon inte skulle tappa Emmy för mycket. när vi kom ut på grusvägar igen så gick jag om Felicia så hon kunde lägga sig på mitt hjul. Så tänkte jag att försöka jaga ikapp Emmy. Det tog en bra stund innan vi kom ikapp henne. Vi kom ikapp i Hagge så nu blev det att bevaka. Men vi tappade emellan åt så det blev till att jaga ikapp då.

För min del så blev det en hyffsad tid 2:41. Tappade lite tid då kedjan hoppade och vred sig in mellan vevarmen och klingan. det tog en stund för att inte förstöra kedjan. Banan gillar jag det är ganska bra stigar. Ska man klaga på något så är det långa asfalts partiet när man kommer tillbaks in i Ludvika. Men det är nog svårt att göra något åt det om man ska köra som man gör nu.


Cyklade första slingan med Martin Söderlund som filmar lite under loppet. Finns att se på Bracykling


//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar