2012-07-29

Engelbrektsturen 2012

Då har jag kommit hem efter att kört Engelbrektsturen. Startade i 2:a startledet. Efter som det är ganska smalt i starten så är det svårt att ta sig fram. Det blir ett långt led de första kilometrarna. Det kändes lite tungt idag. Första timmen kändes det som om jag skulle ge upp, men jag rullade på. Det började kännas lite lättare. Kom med i en bra grupp tills vi kom in i ett stigparti där de som var framför mig fick stopp och jag tvär bromsa med följd att jag nästan flög över styret men slog i killen framförs bakhjul med huvudet. I samma veva stukade jag även till höger tumme lätt. Det tog lite tid att komma igång och få igång benen igen. Nu blev jag själv körde på ett tag själv men det kom upp en kille så vi växeldrog och fick ganska bra flyt på grusvägarna. När vi kom in på stig parti igen så tappade jag koncentrationen och fick ett stopp igen. Då tappade jag killen jag åkte med.. Nu blev jag själv igen med ca 2 mil kvar. Men jag kom ikapp nästa Kille Vi körde tillsammans en hel del. Det kom även upp en Norbergskille till oss. Han drog inte så mycket. Det 4 sista km så blev samarbetet bra vi rullade på ända in i mål där blev det spurt som jag tydligen vann fast jag inte trodde det. Norbergs killen var inte med riktigt i spurten. Tävlingen kändes lång men jag kom i mål iallafall.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar