2012-07-31

Klubbtävling i Bergebo Borlänge

Körde klubbtävling i MTB idag. Var lite osäker om jag skulle kunna åka efter som jag har stukat höger tumme på Engelbrektturen. Rullade iväg till tävlingsplatsen som var vid Bergebo motionscentral strax utanför Borlänge. Det är ett område där man skulle kunna många fina banor med många backar. Fick lov att stanna och justera växelreglaget. så det inte skulle göra så ont när man växlar. När jag kom på plats så var jag tveksam om jag skulle starta. För det gjorde om när det skakade och när jag växlade. Körde banan ett varv för att känna efter. Det gick sådär man jag tänkte att jag kör ett par varv för att  sedan får jag väl kliva av. När starten gick så kom adrenalinet så det funkade ganska bra med tummen. Det blev så att jag körde hela racet. Men det började kännas i tummen på sista varvet. På vägen hem så blev det svårt att växla med tummen så det blev att växla med vänster hand på höger sida. Väl hemma blev det Voltaren salva på tummen. Nu blir det att ta det lugnt med att köra MTB några dagar.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar