2012-07-18

TCT race igen

Då har jag kommit hem från TCT race. Idag var det Idkeberget som gällde. Första halvtimmen kändes det tungt. Hade inga ben tyckte jag. I den långa backen i början som är ca6,5km lång och ca115h/m kändes tung. Orkade hänga med klungan iallafall. Idag hade det lagts in spurtpoäng efter ca 14km. Det var några som kom iväg och gjorde upp om spurtpoängen. Det blev lite hårdkörning i klungan för att komma ikapp utbrytningen. När vi kom till första vändingen var nästan alla ihop igen. Sedan rullade det tillbaks till andra vändingen (Starten). Det var lite utbrytingsförsök på vägen dit men hämtades in av klungan. Själv låg jag i klungan nästan hela tiden. När vi vände upp igen så blev det lite avvaktande körning till en början. I slutet av backen så blev det lite hårdkörning. Jag var med i toppen av klungan. Det var ett par st som kom iväg på toppen av backen,  jag körde ikapp dem.  Det blev en lite lucka men det blev ingen riktig körning. Det kom någon mer ikapp och gick förbi oss. sedan kom klungan ikapp. Det blev lite hårdkörning in mot målet. I slutbacken kände jag pigg så jag körde på och kom upp i spets. Men det är ju en lite knäppa in mot målet. Då kom det ca 10-15 man farande så det blev ingen topp placering för min del idag häller. Det positiva var att jag ände mig pigg på slutet fast det kändes tungt i början.

                                         Innan stat foto Peter Snell

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar