2012-07-08

Mörksuggejakten 2012

Körde Mörksuggejakten idag. Det var en blöt sugga idag. Det var uppehåll när vi startade men det var riktigt fuktigt i luften. Regnet kom efter ett tag men det märktes inte när vi var i skogen men ute på de öppna partierna så kände man av regnet. Men det var blött på stigarna, mer än det brukar vara i Rättvik. Körde tävlingen på Allebiken för då fick jag med mig 2 flaskor på cykeln. Det hade inte behövts för jag gjorde bara slut på 1flaska.Tävlingen gick inte så bra som jag ville. Körde 5min långsammare än förra året men med tankte på att det var blött så är en liten glädje  iaf. Det kändes tungt i första backen upp till Vidablick. Det kändes ganska tungt i 50min innan det släppte lite och fick lite bättre känsla. Fick ett par tillfällen att hänga med Mattias Nilsson i Kalas teamet. Efter som han punkterade tidigt och fick stanna och fylla luft några ggr. Det var ganska skoj att kunna hänga med ett tag. Men orkade inte hänga på när vi kom till en av backarna då tappade jag hans rygg.  Nu sitter jag och tittar på TdF med Fredrik Kessiakoff i ledning. Nu ska jag bara vila resten av kvällen.

//Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar