2012-07-06

Sitter hos svärföräldrana i Ludvka

Är hos svärföräldrana och hälsar på de har besök av fruns systers med familj som bor i Norge.

Har inte tränat på 2dagar! Körde ett hårt pass TCTrace i onsdags. Det var ett dubbel race ett längre 44km och ett 10 km varvlopp.

Race 1¨
Det första racet på 44km kändes bra. Det var hårdkörning från början. Efter som det är Veteran SM till helgen så var det flera som ville köra hårt. Efter halva andra varvet så blev det en lucka efter mig så jag rullade på lite lugnt tänkte att klungan kommer väl ikapp. Men så kom en en Norbergskille farande strax efter honom kom Per A han tyckte att jag skulle hänga på så jag la mig på hans hjul sen hjälpte vi åt att jaga ikapp Norbergskillen. Vi tre fortsatte och köra på men det kom ikapp 2st till Krippe K och Daniel E. Då blev vi 5st som körde på hårt. Men i en av backarna kördes på hårt och jag tappade några meter sen växte bara avståndet. Så nu blev jag själv men klungan kom i kapp mig. Jag la mig i klungan men det blev så att jag kom fram och fick vara framme och köra. Det är ju bra träning. Vi fick ganska bra flyt på när vi körde. Mot slutet av tävlingen så kom klungan i kapp de 4:a i täten. Men jag hade inga ben kvar i sista backen. Det blev till att rulla på lätta växar in i mål för att få bort syran.

Race 2
Är varvlopp på 3varv. Varvet är ca 3,3km och innerhåller en backe på ca 35h/m Första varvet kände skapligt. När vi kom till backen på andravarvet så var det inget pulver kvar i benen. Det blev till att rulla runt det tredje varvet. Jaja så kan det gå ibland.

Rullade hem
Nu var det bara att rulla de 25km hem. Det var långa 25km. Mot slutet var det slut på energi. Det var så att man längtade hem för att få äta lite. Det blev nästan 3timmar cykling det är Ok för att vara en onsdag, Vara av den tiden var det 1,40h tävlingstid. Det blev till att äta och gå och lägga sig efter som jag skulle börja jobba kl 05:00.

Nu blir det intressant inför Mörksuggejaten när jag nästan väggade på onsdagen och har vilat 2dagert. Kommer nog att köra på min hardtail Allebike på suggan istället för Scott sparken.

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar