2012-07-25

MTB SM

Åkte ner till Göteborg på Söndagen. Körde 2varv XCO banan. Det var väldigt många kurvor på första kullen man körde på. Sen var det ett lite parti slätåkning med b l a på löparbana = ca 800m. Den anda kullen av banan var lite mer teknisk och ganska smal.

Måndag: Tävling XCOdag. Starten var kl 16:00 lite sent för att passa mig (tycker om att starta på FM). När starten så fick jag inte någon bra start. Jag brukar kunna starta bra. Hamnade på ca 15-20plats. Körde på men fick inget flyt alls tappade hela tiden och blev passerad hela tiden av andra åkare. Efter 3,5varv gav jag upp. Kände även av ryggen för första gången den här säsongen.

Tisdagen: Stafett dag efter som vi inte hade något stafettlag så blev det vilodag. Var ut och rullade 1h det kändes riktigt tungt men rullade iallafall på. Jag bodde hos min syster och hennes man. På eftermiddag blev det lite båt åka med lite lunch på Dyrön. Sedan blev det vila resten av dagen.

Onsdagen: Tävling  XCE (eliminerings tävling). Började med att köra banan en kort bana på ca 800m. Det var lite hinder upplagda som lite stockar och lastpallar som blev hopp. Det var först ett kval med tids körning typ tempo. Första start var kl 09:00 sedan rullade det på till ca kl 12:00. Jag  hade start tid 09:44. Min placering blev 12:a sista man att få köra elimineringen. Nu blev det en lång väntan för jag fick köra ca kl 14:15 puhh. Då blev det semifinal direkt. Kom iväg som 3:e man men när vi kom in i det kurviga partiet så kom Gunnar Tojren och smet förbi men  jag höll min placering in i mål så jag blev 4:a i  heatet. Så det blev B final för min del. I B finalen kom jag inte iväg så bra som jag brukar kunna. Var 3:a iväg men fick släppa Peter Carlsson förbi mig. Kom in som 4:e man i heatet. Så jag blev total 10:a.

Samman fatting: Måndag XC:et värdelöst. Tisdagen tunga ben men en sköndag vilodag. Onsdag var ok.

Nu blir det en 5h bilresa hem.

//Christer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar